Blog artikel

Verbeter jouw bedrijf met online marketingstrategieën tijdens Black Friday

Het is belangrijk om als bedrijf effectieve online marketing strategieën toe te passen om op te vallen en om het maximale uit de verkoop te halen tijdens deze koop chaos.

 

5 min leestijd

Gescheven door Merel (Online Marketeer HQ Online)

Begin op tijd met plannen en promoten

Black Friday is altijd de laatste vrijdag van november, maar het is als bedrijf belangrijk om begin oktober al te beginnen met het promoten van jouw Black Friday deals. Gebruik hiervoor e-mailmarketing, social media, betaalde advertenties of maak je website Black Friday proof door een countdown of sneakpreviews van aanbiedingen te tonen, deze kunnen klanten enthousiast maken.

Maak jouw webshop Black Friday Proof

Zorg ervoor dat jouw webshop klaar is voor Black Friday. Implementeer aantrekkelijke kortingen, zorg voor mobielvriendelijk gebruik en maak het afrekenproces zo makkelijk mogelijk. Zorg ook voor een soepele navigatie op je webshop, zodat potentiële klanten eenvoudig de gewenste producten kunnen vinden. Door een soepele gebruikerservaring te creëren kan het verschil gemaakt worden tussen een verkoop of een verloren klant. Met een proactieve aanpak tijdens de Black Friday-rush bereid je je webshop voor om de omzet te optimaliseren.

Zet krachtig in op social media platformen

Social Media is een krachtig middel om op te promoten. En zeker als het gaat om Black Friday-deals. Jouw doelgroep zoekt hier inspiratie op en grotendeels van de bevolking spendeert hun vrije tijd voornamelijk op platforms zoals Facebook, Instagram en TikTok.
Creëer content die past bij jouw huisstijl en maak het zo aantrekkelijk mogelijk. Denk aan speciale Black Friday-posts, verhalen of live-sessies om uw aanbiedingen te promoten. Gebruik daarnaast hashtags om het bereik te vergroten.

Creëer exclusiviteit voor bestaande klanten

Elk bedrijf heeft een groep trouwe klanten die al jaren aankopen doet bij het bedrijf. Benut Black Friday als een kans om deze groep loyale klanten iets extra’s te geven. Denk hierbij aan exclusieve vroegtijdige toegang, speciale aanbiedingen of bied een extra product aan bij een aankoop. Je trouwe klanten kun je bereiken door middel van e-mailmarketing of door bijvoorbeeld ouderwets met de post een kaart met een kortingscode toe te sturen.

A/B testing tijdens Black Friday

Elk jaar veranderen de trends en ontwikkelingen. Daarom is het ontzettend moeilijk om up-to-date te blijven van wat er voor jouw bedrijf werkt. Begin daarom zoals eerder benoemd op tijd met het promoten van jouw aanbiedingen. Daarnaast is het ook belangrijk om te gaan A/B testen. Denk hierbij aan het vergelijken en analyseren van campagnes vanuit e-mailmarketing, Google advertenties en social media campagnes om erachter te komen wat het beste werkt voor jouw bedrijf. De boodschap is: ‘blijf analyseren en durf te veranderen van strategie’.

 

Heb je vragen over Black Friday-strategieën of wil je ontdekken hoe HQ Online jouw webshop kan helpen om maximaal te profiteren van deze speciale dag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Onze specialisten helpen je graag verder!

Ook interessant

Kunnen wij u helpen?

Heb jij een vraagstuk waar wij aan kunnen bijdragen? Laat het ons weten en plan een kennismaking in. Dit is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen.

Coen (Accountmanager bij HQ)